duminică, 1 iulie 2012

Pofta de scris

Mi-a revenit si mie pofta de scris dupa un pui de somn de dupa-masa. Astazi m-am gandit sa scriu despre lipsa de experienta a elevului care vrea un ban de buzunar pentru ca, de ce sa-mi fie rusine sa recunosc, m-am simtit frustrata pentru ca nimeni nu mi-a oferit o sansa. Prima data m-am gandit sa incerc in zona in care invat. Am incercat pe la o patiserie, mi-au spus ca ma vor suna. Am incercat pe la librarii si biblioteci, pe la magazine, supermaket-uri, oriunde puteam face ceva. Am primit ori din start un 'nu facem angajari" ori "va vom suna noi", sau :"ipsa de experienta". Am luat la rand site-urile cu anunturi. Aceeasi placa, dar pe un ton mult mai rautacios. Nu zic, au fost si oameni de treaba care au incercat sa imi explice de ce mama naibii cred ei ca este nevoie de experienta ca sa vinzi la chiosu' din colt
.
Ideea e asa: N-am experienta, logic ca nu am, sunt doar o eleva, nu stiu de ce te astepti de la mine sa am experienta. Da, ma simt prost cand las casuta "experienta" goala dar daca e asa nu inseamna ca nu sunt buna de nimic, pot invata si ma pot adapta, nu-s o leguma. Toata lumea se plange de faptul ca tinerii nu fac nimic, dar prefera babacii. Ok.
Si daca prefera tinerii, ii prefera pe cei naivi, mizand pe lipsa lor de experienta ca sa scoata untul din ei si sa-i plateasca foarte putin. Cateodata cred ca este bun si un strop de orgoliu, da, e bine sa zici "eu pot mai mult decat imi oferi tu", dar sa nu ti se urce la cap.

O alta chestie care pe mine ma enerveaza ka culme este casuta "sexul" din C.V. De ce exista casuta aia? Ca sa vada angajatorul daca nu cumva poti face copii si-ti plateste 2 ani din viata salariul in timp ce tu stai acasa cu copilu' (ceea ce nu-i convine). Deci, daca esti femela si esti inzestrata cu aceasta functie, de a da nastere la urmasi, stai in spatele unui barbat pe lista angajatorului, chiar daca esti la fel de buna ca el si ai potential. Sa dea naiba sa bifezi casuta cu "casatorita" ca te ia la inteviu cu "cand aveti de gand sa faceti copii?" Scuza-ma te rog ca m-am nascut femeie.

Mi-a trecut tot patriotismul din creier dupa ce am vazut ca nu mi se da o sansa pe nicaieri, doar pentru ca "n-am experienta" sau daca mi s-a dat, mi s-a dat pe un salariu de nimic si o tona de munca iar sclavagismul s-a abolit de mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu